torsdag 14. juni 2012

Spennende blogg!

Skrevet av Therese


En liten stund siden sist, ja :)
Er innom for å opplyse om en god ressurs innen helse og kosthold, som IKKE handler om hverken lavkalori, lavkarbo eller raw food, men tvert i mot om tradisjonskost. Bloggen heter Fra Jord til Bord (tidligere Fleksitarianerliv) og skrives av Gry Hammer. Gry er med i en liten sammenslutning av tradisjonskostbloggere; fire kraftkvinner som kaller seg Wicked Mums (du finner dem på Facebook her. Der finner du også bloggadressene til de andre Mums'ene ).


Tradisjonskost er faktisk noe så enkelt som mat tilberedt slik våre oldeforeldre ville gjort det - så enkelt, og likevel så vanskelig. For hvem av oss behersker i dag kunsten å fermentere, melkesyregjære, utsmelte talg etc etc etc? Og hvor mange av oss vet hva som egentlig er det meste helsebringende kostholdet for oss mennesker...? Verden vil bedras, og jeg tror ikke jeg tar feil når jeg sier at matindustrien er en av de største bedragerne.

Vel, for de som er klar for en oppvekker anbefaler jeg en titt. Gry har også akkurat nå en stor giveaway på bloggen sin med veldig fine premier - sjekk innom!

2 kommentarer:

Jordnært sa...

Hei Pirke-Petter, kommentaren din er borte. Men takk for rettmessig pirk :D
Jeg begynte så vidt å sette meg inn i dette for ca halvannet år siden, etter å ha gått gjennom livet som hhv veggis, økofantast, raw foodist (såvidt) og deretter lavkarbo (såvidt det også). Måtte dessverre legge det fra meg da jeg ble syk, men har akkurat plukket opp igjen tråden. Så observasjonen er rett, jeg har strengt tatt ikke peil :D Men har akkurat oppdaget disse bloggene og vil være med på å spre budskapet.
Takk til din sambo for Huldremoseskryt :)
Therese

Anonym sa...

Koselig å lese fra deg igjen, takk for godt bloggtips!
Klem fra KristinB