fredag 28. mai 2010

Oppskrifthefte

av Ellen


Therese hadde et innlegg om sitt hjemmelagde herbarium. Hun er en dame som tryller fantastiske ting av alt fra avispapir til pizzaekser - og jeg lar meg ofte inspirere av prosjektene hennes.
Denne gangen dro min 5 åring og jeg hjem og laget noe vi mente var ganske lurt. En mappe for å ha bildene hennes i. Ungene tegner og skriver - og jeg sliter fælt med å kaste noe av dette... Mye ark i skuffer og skap etterhvert.... ;)
 Vi brukte samme oppskriften, men laget en som var litt større.

Litt etter ble det fine oppskrifthefter til oss selv (jeg drukner i ark som flyter - hauger med ark og lapper..). Vi ble igrunnen så fornøyd med denne at vi laget fine hefter i bursdaggave til Odas tanter - hvor vi la oppi kopier av våre yndlingsretter. Herbariumoppskriften er kjempelur og kan brukes til hva som helst. Så får vi orden på arkene :)



En oppskrift - mange muligheter :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig sjarmerende!

Jordnært sa...

Ja, det er en bra beskrivelse :)
Det er noe så deilig med det som ungene lager når de er små. Det er veldig ærlig. Jeg ser jo for meg at jeg skal ha denne når jeg er gammel bestemor i kjøkkenet mitt :)
Sommerlig hilsen Ellen,
Jordnært